Strawberry Hills Artist Company

Vás vítá na své stránce která má za cíl Vás seznámit co toto společenství vlastně znamená.

V současné době je tomu již více než dvacet let, kdy se za dob hluboké totality v jednom pražském malostranském podkrovním bytečku scházela každý pátek parta nadšenců pro bigbeat. Vzhledem k tomu, jak obecně známo, že tehdejší režim tomuto stylu „lidové“ zá – bavy nepřál, ba doslova ji jak jen mohl po svém způsobu potíral, bylo značně obtížné získá- vat nejen „placky“ originální anglo-americké rockové scény (tehdy ještě vinylové desky – - CéDéčka se začínala teprve vyvíjet), ale vůbec všechny další atributy, které se okolo tohoto cíle lidského snažení točily. Získat LP bylo tehdy možné pouze buď na černém trhu – tehdy oblíbené tzv. „burze“ nebo možnou zásilkou od někoho příbuzného či dobrého známého ze „západu“. Tehdejší režim povoloval pouze několik oficiálních možností. Alba – tzv. licenční edice vycházela těžce procenzurována u dvou jediných možných firem – českého Supraphonu a slovenského Opusu , často se změněnými obaly, a jestli za celá sedmdesátá a osmdesátá léta bylo vydáno více jak třicet takovýchto licencí, tak je to moc! Informační tok pak zajišťovalo jediné hudební periodikum – Melodie. I zde bylo kýžených informací jako šafránu. Tolik tedy na vysvětlenou toho, co vedlo výše zmíněnou partičku, soustředěnou okolo osob „Graaafa“ a „Happyho“ k rozhodnutí založit si vlastní „uměleckou“ agenturu, společnost, atd. – nazývejte si to jak chcete. V té době samozřejmě nebylo nijak možné takovouto činnost provádět jinak než v nejvyšším možném stupni utajení, neboť „rudý čert“ nikdy nespal a za „černou“ samizdatovou činnost vypisoval kruté tresty. Této společnosti, jejímž cílem bylo především tehdy vydávat literaturu o rocku (především anglo-americké scény) a vytvářet tak souhrny informačních souborů o jednotlivých kapelách, byl dán do vínku název STRAWBERRY HILLS ARTIST COMPANY. Dnes si již nejsem přesně jistý z jakého důvodu, ale byl tehdy červen a všichni jsme měli rádi jahody. Tehdy byl stanoven určitý program a pořadí toho, o čem se bude psát a jakým způsobem se budou jednotlivé publikace vytvářet a vydávat. Vše se samozřejmě vyrábělo na koleně, texty se psaly na stroji minimálně přes pět kopíráků (fungovali i tři přepisovači). Ten, kdo si sehnal drahé zahraniční tiskoviny na „burze“ si do textu vlepoval barevné fotografie, jinak se vše ofocovalo a texty se doprovázely černobílými fotografiemi. V každé vydané publikaci se tak soustřeďovalo maximální množství veškerých informací, které nám byly dostupné, včetně originálů textů a jejich překladů. V průběhu osmdesátých let tak bylo vydáno okolo dvaceli publikací včetně „Rock lexiconu 1987“ (tato bichle ve formátu A4 měla tloušťku hřbetu téměř 4 cm). S příchodem devadesátých let, kdy po pádu „Železné opony“ byly otevřeny hranice i stavidla přísunu materiálu k nám do republiky se nejen pro toto, ale i pro časovou zaneprázdněnost všech zúčastněných zájem o činnost S.H.A.C. vytratil jak jsem se tehdy pevně domníval do propadliště dějin. Jak říkají angličané „…never say, never again…“. Začátkem roku 2000 jsem poprvé uslyšel SCREAMING RATS (nikdy jsem nebyl příznivcem jakýchkoliv českých kapel, až na několik málo světlých vyjímek), jejichž tehdy sice velice kostrbatá a neumělá, ale přesto netradiční muzika mne docela zaujala. Hlavně mne ale zaujal enthusiasmus, se kterým tato partička do toho šla a já jsem si vzpoměl na svá léta jinošská. Po té, kdy se SR rozhodli začít pracovat na CD, slovo dalo slovo a my jsme s Happym oprášili naše někdejší myšlenky a rozhodli se vzkřísit S.H.A.C. image009.jpg (8792 bytes)znovu k životu. Happy vytvořil kapele logo a já se postaral o ostatní výtvarné projevy. Od té doby uplynulo opět několik let a i když je naše společenství dosud mimo oficiální sféry, vážně uvažujeme o kompletní legalizaci celé společnosti. V dnešní době budujeme vlastní hudební studio především pro potřeby SR a případně jejich i našich přátel, ale v brzké budoucnosti, jakmile vše dostane oficiální rámec budeme moci naše síly nabídnout i širší veřejnosti z řad především amatérských kapel.
V roce 2003 ve studiu „LESKÝ MLÝN“ bylo natočeno „
PROMO DEMO 2003 – SPECIAL“ (Screaming Rats), „PÍSNIČKY A SONGY Z ÚDOLÍ SVĚTLUŠEK“ (kapela oddílu skautů a skautek Kouřim), „VÁNOČNÍ KOLEDY“ (kapela oddílu skautů a skautek Kouřim – nahráno živě 25.12.2003 v chrámu Sv.Štěpána v Kouřimi, masterováno v lednu 2004). V roce 2004 nahráno čtyřskladbové „DEMO 2004“ pražské artrockové kapely „Nahý šepot“ a koncem jara započaty nahrávací práce na albu „NEKROPOLIS“ – studiové dvojce SCREAMING RATS.

…… „z pamětí GRAAAFových… pro webové stránky SCREAMING RATS